Kiállítások

Kárpát-medencei gazdasági rendezvények a DEKI Klaszterrel 2016-ban

A Dél-Európai Kereskedelemfejlesztési és Innovációs Klaszter hazai KKV-k külföldi szakkiállításokon, vásárokon, szakmai programokon való részvételét szervezi, a költséghatékonyságot szem előtt tartva. A szervezett közös megjelenés lényegesen alacsonyabb költségigényt jelent (kb.70ezer Ft./kiállítás, 4-6m2), mint az önálló céges megjelenés, hatékonyságát pedig növeli az összeadott kapcsolati tőke.

Az idei programjaink fókuszában a Kárpát-medence, mint természetes piacunk, együttműködési térségünk áll. Ezen rendezvények különleges értéke, hogy magyarok által is lakott vidékeken zajlanak, így az itt szerzett partneri kapcsolatok hidat képeznek a nyelvi és kultúrális különbségek között, megkönnyítve az üzletkötést.

A rendezvényeken való megjelenést a vásárközpontok magyarországi hivatalos képviseleteivel szoros együttműködésben szervezzük.

Programok:

Szlovákia – Felvidék:

  • Nyitra, Agrokomplex 2016 mezőgazdasági-élelmiszeripari vásár, Augusztus 18-21., együttműködésben a vásárközont Magyarországi képviseletével. A rendezvényen 2015-ben 562 kiállító mutatkozott be 109.816 látogató előtt.
  • Nyitra, Autosalon-Autoshow 2016 október 13-16., járműipar,  a MAJOSZ –al együttműködésben. A 2015 évi rendezvényen 210 kiállító mutatkozott be 134.211 látogató előtt.
  • Igló, Szepesi vásár, Július – A vásáron 210 kiállító és 13452 látogató  vett részt 2015-ben.

Ukrajna – Kárpátalja: 

  • Tiszapéterfalva, Kárpátaljai Magyar vállalkozók kiállítása, Július- A rendezvényen tavaly 72 vállalkozó mutatkozott be
  • Ungvár, Gazdasági Vásár, Október – A 2015 évi rendezvényen 47 kiállító mutatkozott be 1780 látogató előtt

Románia – Pártium, Erdély:

  • Nagyvárad, Top-Expo Általános Vásár és Kiállítás,  Október – A rendezvényen 187 kiállító mutatkozott be közel 32.000 látogató előtt

Szerbia – Délvidék:

  • Újvidék, Mezőgazdasági-Élelmiszeripari Vásár, Május 14-20. A rendezvényen tavaly 4 kontinens 30 országából érkező,  több mint 1500 kiállító mutatkozott be közel 200.000 látogató előtt
  • Szabadka, Nemzetközi és Regionális Gazdasági Vásár, Június 2-4. 2015-ben 263 kiállító mutatkozott be 8200 látogató előtt.
  • Topolya, Expo 2016 mezőgazdasági és általános vásár, Szeptember. A rendezvényen 140 kiállító mutatkozott be 3500 látogató előtt
  • Nagybecskerek, Gazdasági Vásár, Augusztus. A tavalyi rendezvényen 112 kiállító mutatta be termékeit

Horvátország:

  • Bjelovar, Mezőgazdasági-állattenyésztési vásár, Szeptember. 2015-ben 286 kiállító mutatkozott be közel 40.000 látogató előtt
  • Eszék, Nemzetközi Őszi Gazdasági Vásár,  Október 7-9. 2015-ben, a rendezvényen 217 kiállító mutatta be termékeit

Szlovénia:

  • Gornja Radgona, AGRA mezőgazdaság-élelmiszeripar, Augusztus. A 2015 évi vásáron 30 ország 18000 kiállítója mutatkozott be, közel százezer látogató előtt
  • Celje, MOS, Nemzetközi Gazdasági Vásár és Kiállítás, Szeptember 13-18. 39 ország 1500 kiállítója mutatkozott be 2015-ben, 122.082 látogató előtt

Ausztria:

  • Felsőőr (Oberwart), INFORM – általános gazdasági vásár, 2016.08.31-09.03.A 372 kiállító és a közönségprogramok  közel 150.000 látogatót vonzzottak 2015-ben.
Bővebb tájékoztatásért, részletekért keresse kollégánkat:
Halász László, Klasztermenedzser, Mobil:+36 20 559 7855, hl@macline.hu
 

Költségfelezés a külpiacon külső anyagi forrás nélkül

A mai forráshiányos közegben a legtöbb KKV számára igen nehéz, vagy szinte lehetetlen külpiacon megjelenni a korlátozott anyagi lehetőségek miatt. Ebből fakadóan ördögi körbe kerülhet számos vállalkozás: ha nincsenek új piacok, új vásárlók, bevétel sem generálódik, így még inkább csökken a vállalkozás növekedésének esélye.

A szakkiállításon, szakmai rendezvényen való részvétel a külpiac feltérképezésének, partener felkutatásának leghatékonyabb eszköze, nem beszélve arról, hogy a szakmai trendek, újítások, a konkurencia működése, a piaci átszerveződések is itt követhetők le a legkönnyebben, gyakorlati, kézzel fogható példákkal.

Egy szakkiállításon való felkészült részvétel igencsak költséges lehet, amennyiben nem állnak rendelkezésre külső források (mint például a kereskedelemfejlesztésre előlátott egyszerűen pályázható eszközök a korábbiakban), vagy nem racionalizáljuk költségeinket.

A Dél-Európai Kereskedelemfejlesztési és Innovációs Klaszternek (DEKI), kihasználva alapító tagjainak kapcsolatrendszerét, módjában áll úgy megszervezni a cégek kiállítási részvételét, hogy lényegesen kevesebbe kerüljön egy kiállítási részvétel, mint egy cégnek önálló rezsiben.

Válasszon rendezvényt, jelezze mely piacon szeretne megjelenni és ajánlunk rendezvényt, kérje ajánlatunkat a részvételt illetően, és mi megkeressük a legjobb megoldást! Tovább a kiállítási listához >>>

VIROEXPO 2014.

Verőce (Virovitica), Horvátország, 2014. Január 24-26.

Idén 19. alkalommal rendezték meg a VIROEXPO elnevezésű vásárt a horvátországi Verőcén. A vásáron 25 ország összességében 782 kiállítója mutatta be termékeit és szolgáltatásait a névleg mezőgazdasági és élelmiszeripari – a valóságban általános fogyasztási cikkekkel és kézműves termékekkel kiegészült vásáron. A vásár idei partnerországa Hollandia volt.

Szervezésünkben 6 magyarországi KKV vett részt kiállítóként a rendezvényen, valamint további 4 cég szakmai látogatóként tekintette meg a vásárt.

A látogatók számának nem tett jót a vásár nyitónapján lezúdúló hómennyiség, de a szervezők számos közönségcsalpgató programmal próbálta ellensúlyozni ezt a vásár nyitvatartásának három napja alatt.