IBD: az autoimmun protokoll diéta (AIP) segíthet?

Aip diéta tapasztalatok

Mit egyek reggelire?

aip diéta tapasztalatok

AIP reggelik. Kedves Olvasó!

IBD: gyógyszerek és életmódváltás

Ha nem okoz számodra már gondot, hogy AIP diétában mit fogyassz reggelente, akkor először is gratulálni szeretnék, mert ez már annak a jele, hogy teljesen el tudtad sajátítani ezt az életmódot, és a napi rutinod részévé vált ez az új egészségfejlesztő étkezés. Amennyiben még bizonytalan vagy, esetleg pont azért nem aip diéta tapasztalatok még neki a regeneráló diétának, mert nem tudod mit egyél reggelire, akkor az elkövetkezendő sorok neked szólnak. Mi jut eszünkbe, amikor ezt kimondjuk?

Nekem régebben a következők jelentek meg lelki szemeim előtt: szendvics, pirítós kenyér, gabonapehely, müzli, zabkása, tojásrántotta, kávé, gyümölcslé. Lehet neked valami más jut eszedbe.

Bejegyzés navigáció

De gondolom a gabona szerepel a reggeli terítéken. Az AIP egyértelműen tiltja a glutént, gabonákat, és a kávét is. Ilyenkor jön a pánik… Ha ezeket nem ehetem, akkor mi marad?! Hogyan fogok ezek után reggelizni?

Egészséges bevásárlás – Kiss Virág tippjei diétás étrendhez

Valami ízetlen salátát kell rágcsálnom? Vagy répát? Ezektől hogyan fogok jól lakni?

Autoimmun betegségek és az Autoimmun Protokoll (AIP) Étrend - MED Központ

De hát mégsem ehetek reggelire pörköltet… be se venné a gyomrom. Itt megjegyezném, ha gondod van reggelente vagy bármikor az ételek emésztésével, esetleg úgy érzed valamitől undorodsz pl hús, akkor érdemes tovább vizsgálódnod emésztési fronton, vagy valamilyen fertőzés is állhat a háttérben. Nekem legalább is hasonló dolgok jártak a fejemben, és kissé kétségbe voltam esve, hiszen a reggeli fontos. Reggeli nélkül el sem tudom kezdeni a napom. A kezdeti pánik után egy jó darabig, mint ahogyan előző bejegyzésemben is írtam a reggelim saláta keverékből állt konzerves tonhallal.

Kissé unalmas, de az állandó szendvics vagy péksüti evés kb ugyanennyire aip diéta tapasztalatok.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Szóval legalább elengedtem a kenyér állaghoz való kötődésem, és ezért büszke voltam magamra. Aztán rájöttem, hogy több szempontból sem a legideálisabb, ha mindig ezt eszem.

Nem azt mondom, hogy tilos, hisz a saláta is AIP, és a konzerves hal olíva olajban vagy saját levében sem tiltott. Néha van, hogy csak erre futja az embernek az idejéből. Vagy elfogyott minden más étel és még nem volt alkalmam főzni, vagy vásárolni… szóval mindig legyen otthon konzerv hal és egy zacskó sali vésztartaléknak!

aip diéta tapasztalatok

De ha teljesen helyesen szeretném csinálni az étkezést — gondoltam, akkor ez kevés lesz. Hol van a tányéromról a kénes zöldség, vagy a színes?

Ebben a cikkben az autoimmun betegségeket, és az ehhez kapcsolódó krónikus állapotok tüneteinek visszafordításában nagy sikerrel alkalmazott életmód-terápiát járjuk körül, különös tekintettel az Autoimmun Protokoll AIP értrendre. Mit nevezünk autoimmun betegségnek? Nagyon sok különböző típusú autoimmun betegség létezik; ezek különböző szerveket vagy szervrendszereket támadhatnak meg, de az autoimmun betegségek mindegyike valamilyen krónikus, szisztémás gyulladásra vezethető visszaamelyek az immunrendszerünk megzavarodott és hibás működését idézik elő. Szervezetünk folyamatos készültségben van, hogy megvédje saját magát a szervezetbe kerülő idegen anyagok pollenek, toxinok, fertőzések, ételekből származó emésztetlen fehérjék stb.

A tonhal sem a legajánlottabb hal, hisz minél nagyobb egy hal, annál több nehézfémet tartalmaz. A kisebb és zsírosabb halak jóval egészségesebbek, például a szardínia vagy makréla. És persze a konzerválási eljárás sem hoz lázba… figyelni kell aip diéta tapasztalatok tudásom szerint a tiszta forrásokra, legyen minél jobb minőségű, és minél kevésbé feldolgozott egy alapanyag. Ahogy a természet adja, úgy tesz a legtöbbet értünk.

Így nyilván a friss hal vinné a prímet, de mivel nálunk nincs halpiac, marad a dobogó második helyezettje, a jó minőségű fagyasztott áru.

42 thoughts on “AutoImmun Paleo protokoll diéta”

Láthatjátok, a konzerv nem tiltólistás, de nyilván a skála alja felé van, aszerint, hogy mennyire szolgálja a gyógyulásunk. Tehát ha a hal szimpatikus választás neked is reggelire, akkor próbálj inkább friss, vagy frissen fagyasztott formából dolgozni.

Tehát tovább kellett fejleszteni a reggelimet. És itt érünk el ahhoz a ponthoz, ahol kiderül a nagy titok. Ami nem más, mint amit az elejétől sejtünk, csak valahogy nem megy bele a fejünkbe.

Az a feltételezés, hogy ezzel megelőzhető, hogy az immunrendszer megtámadja a saját test szöveteit. Az AIP étrenddel ily módon igyekeznek enyhíteni az autoimmun betegségek tünetein. De milyen a bizonyítékok vannak arra vonatkozóan, hogy valóban működik-e? Kapcsolat a belek állapota és az autoimmun betegségek között Számos tudományos bizonyíték van arra, hogy a bélrendszer állapota összefüggésben áll a gyulladásos megbetegedésekkel.

A reggeli ugyanolyan fő étkezés mint az ebéd. Akkor miért is kéne másként kinéznie, mint az ebédnek? Sokan kérdezitek mi legyen a reggeli.

IBD: az autoimmun protokoll diéta (AIP) segíthet?

Zsírégető tanulmány bármi, amit AIP szerint ebédre is ennél. Ideálisan nálam terápiás csontleves, egészséges zsír, fehérje forrás, és sok zöldség.

Az autoimmun paleo protokollt AIP követők közül sokan tapasztalnak objektíven mérhető javulást, és most rendelkezésünkre áll egy komoly és tisztességes klinikai vizsgálat, amelyben kimutatták a hatékonyságát a gyulladásos bélbetegségekben.

Gyorsétkezések a fogyáshoz néhány ötletet meg is osztok veletek kicsit lejjebb. De addig is inkább tegyük fel a jó kérdést.

Ilyen ételeket ehet az AIP diéta során

Hogyan szokjunk erre át. Nekem az segített, hogy nagyon akartam, hogy jobban legyek. Bármit megtettem volna ezért. Úgy éreztem, meg kell próbálnom, mit veszíthetek… Így fogtam magam, és megfőztem az ebédet, és másnap reggel ezt ettem reggelire.

aip diéta tapasztalatok